Få först, betala sen     -     Fri frakt över 499 kr     -     Betala med Klarna

0

Retur & Reklamation

 

Du reklamerar eller returnerar via info@limonarstores.se i enlighet med de instruktioner som framgår av dessa villkor, 

 

Om en privatperson mottagit en skadad vara, eller om vi skickat fel vara, måste du som beställare undersöka och eventuellt reklamera din vara inom rimlig tid. Sker inte detta så kan du förlora din rätt till reklamation. 

Efter att du fått svar av oss beträffande en  reklamationsförfrågan, så måste du ladda ner en reklamationssedel som du ska fylla i. Observera att du måste fylla i ditt ordernummer som nu kommer att vara ditt ärendenummer. Du ska sedan skicka in reklamationssedeln och varan till returadressen nedan.

 

 >> Hämta Reklamationssedel här >>

 

Beställaren får själv bekosta retur / reklamation av en vara, men om reklamationen godkänns av oss när vi gått igenom ärendet, så ersätter vi beställaren för fraktkostnaden, dock maximalt 50 sek. Samtliga returer skall skickas med post (som företagspaket ), ej mot postförskott. Det är viktigt att paketet går direkt till returadressen som är angiven nedan, med spårbart ordernummer, ej rekommenderat brev. Limonar Stores hämtar inte ut några paket eller brev hos ombud, eller står för några kostnader om paketet går i retur till dig som avsändare pga av felaktig försändelse.

 

 

Retur & Reklamation från utlandet

a) För returer från Finland, vänligen kontakta Posti och märk paketet med ditt sändningsnummer / ordernummer.

b) För returer från Danmark, vänligen kontakta Bring och märk paketet med sändningsnummer / ordernummer.

c) För returer från Tyskland, vänligen kontakta UPS eller Asendia och märk paketet med sändningsnummer / ordernummer.

d) För returer från Norge, vänligen kontakta UPS och märk paketet med sändningsnummer / ordernummer.

OBS: Beställaren måste kontakta Limonarstores ( info@limonarstores.se) innan retur eller reklamation görs från utlandet. Det är ej tillåtet att skicka retur utan att först fått ett godkännande från Limonarstores.

 

 

Privatpersoner och företag: Den skadade respektive felaktigt skickade varan ska återsändas i likadan förpackning och med samma transportföretag, som när den mottogs, tillsammans med en utförlig beskrivning av felet.

 

Det är inte tillåtet att skicka tillbaka en vara till oss utan godkännande från vår sida beträffande returen. I händelse av att beställaren enbart skickar tillbaka en vara utan att kommunicera samt få godkännande av oss, förbehåller vi oss rätten att ej godkänna reklamationen. Om vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid, återbetalar vi vad du betalat för den skadade varan.

 

Limonar Stores förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentlagstiftning. Vidare så följer Limonar Stores alltid Allmänna reklamationsnämndens riktlinjer (www.arn.se).

 

 Vid reklamation behöver beställaren inkomma med,

 

  •     Foto på ytterförpackningen

  •     Foto på öppen låda

  •     Foto på fraktsedeln på paketet

  •     Foto på skadad produkt

  •     Bifogat Kvitto

  •     Ifylld reklamationssedel

  •     Kläder måste ha lappar och etiketter kvar 

 

Följs inte instruktioner ovan har vi rätt att neka en eventuell reklamation i brist på bevis. Det är heller inte tillåtet att returnera en vara till oss utan förvaring oavsett en retur eller reklamation.

Limonar Stores betalar dock alltid returkostnaden för så kallade ersättningsvaror som skickas till beställaren.

 

Limonar Stores reserverar sig mot eventuella tryckfel samt mot fel i information och specifikationer vad gäller varor och tjänster som förekommer i vårt sortiment. Observera att handläggningen för en reklamation kan ta upp till ca 4 veckor beroende på säsong, högtider eller annat.

Vänligen observera rätt adress beroende på ärende.

 

Returadress för reklamation:

(OBS: Skicka paket så som företagspaket )

Cloud Forest AB,  Mailbox 2347

Torsgatan 2

c/o Mail Boxes Etc

111 23 Stockholm

Sverige

 

Returadress för ångerrätt:

(OBS: Skicka paket så som företagspaket )

Limonar Stores 

c / o  Almroths Express & Åkeri AB

Koppargatan 12

602 23 Norrköping

Sverige