Få först, betala sen     -     Fri frakt över 499 kr     -     Betala med Klarna

0

Frakt & Leverans

 

Ombuds-leveranser till utlämningsställe  sköts av Schenker  och hemleveranser sköts av UPS och Early Bird. Villkor för betalning och frakt varierar beroende på val från kund, dock står Limonar Stores för frakten om beställaren handlar för mer än 499 sek, per köptillfälle ( endast till utlämningsställe / ombud och endast inom Sverige). Merkostnad tillkommer för leveranser till länder utanför Sverige. ( se nedan )

 

1) Fraktfritt över 499 sek inom Sverige, per köptillfälle ( endast till utlämningsställe / ombud )

2) Frakt till utlämningsställe / ombud kostar 49 sek ( skriftlig påminnelse beträffande ej uthämtat paket: 15 sek)

3) Hemleverans-kostnad per paket upp till 3 kg kostar 79 sek 

 

4) Fraktkostnad från Sverige till Danmark med Bring, Kg volymvikt / 280 / m3: 75 sek med leveranstid om ca 2-4 dagar. (endast till utlämningsställe / ombud )

5) Fraktkostnad från Sverige till Finland med Posti, Kg volymvikt / 280 / m3 : 65 sek med leveranstid om ca 2-4  dagar.  (hemleverans vid normalt postpaket eller annars utlämningsställe / ombud )

6) Fraktkostnad från Sverige till Tyskland med UPS eller Asendia, Kg volymvikt / 280 / m3 : 50 sek med leveranstid om ca 2-4 dagar. ( Endast till utlämningsställe / ombud )

7) Fraktkostnad från Sverige till Norge med UPS, Kg volymvikt / 280 / m3 : 130 sek  med leveranstid om ca 2-4 dagar  ( hemleverans ) Fraktfri gräns om 799 NOK per enskild order och beställare.

 

OBS: Ytterligare fraktkostnad kan tillkomma beroende på vikt, volym eller leveransområde.

 

(För paket inom Sverige med en överstigande vikt om 3 kg tillkommer en frakt-och leveranskostnad om 70 sek )

OBS: Vid hemleverans är varan ej försäkrad. Beställaren har ej rätt till krav gentemot Limonar Stores i händelse av att varan stulits eller försvunnit i samband med hemleverans.

 

Om beställd vara eller produkt finns i lager så sker leverans normalt inom 1-3 arbetsdagar. Leveranstiden kan dock variera beroende på lager, högsäsonger, semestertider eller oförutsedda omständigheter. I händelse av att beställd vara eller produkt ej finns på lager är beräknad leveranstid ca 1-3 veckor. Limonar Stores ansvarar ej för eventuella förseningar som kan uppstå efter att varan eller produkten lämnats till ombud för leverans. Delleveranser sker endast på din skriftliga begäran och medför ytterligare fraktkostnader.

 

Limonar Stores reserverar sig för slutförsäljning. Om en kundbeställning är gjord för en vara som är slut i lager och ej kommer ( kan ) beställas på nytt, kommer summan att återbetalas eller fakturan makuleras- du blir naturligtvis underrättad i händelse av att detta skulle inträffa.

 

 

EJ UTHÄMTAD FÖRSÄNDELSE / FELAKTIG ADRESS

Beställaren är fullt ansvarig för att lämnade adressuppgifter och övriga uppgifter i samband med beställning är korrekta. Beställaren är också ansvarig för att hämta ut sin vara i tid när den levereras till ombud samt ta del av våra köpevillkor med syfte att känna till leveranstider etc.

I händelse av att leverans ej kan göras till hemadress trots försök av leveransombud, debiteras 375 sek / 375 nok inkl moms. Vid fraktfri leverans kommer en ny fraktkostnad fastställas beroende på försändelsens vikt eller volym. I händelse av att beställaren uppger fel information för leverans vid beställningstillfället och konsekvensen blir att varan levereras till felaktigt ombud, måste beställaren själv kontakta ombud och stå för merkostnaden för ny frakt till rätt adress.

Ej uthämtade varor från ombud debiteras med 250 sek / 250 nok inkl moms.( Debiteringen skall täcka frakt- och administrativa kostnader ) Om beställaren, efter att en vara skickats tillbaka till Limonar Stores pga att den ej hämtats ut, begär att varan återigen skall återsändas till beställaren, så kommer Limonar Stores att debitera beställaren full fraktkostnad. ( utöver de 250 sek / 250 nok, som debiterats, alternativt dragits av, från inbetalt belopp av beställaren )

(Observera att nok gäller för Norge )

 

 

 

SKADA VID TRANSPORT

Om varan är skadad vid leverans ska detta anmälas omgående till det fraktbolag som utfört leveransen. Ni bör också meddela oss vad som hänt på info@limonarstores.se. .Det är viktigt att anmälan går till fraktbolaget som i detta fall står för att skadan skett. Syna paketet ordentligt innan du tar emot varan. Om det är en synlig transportskada anmäls detta enklast direkt till chauffören vid mottagandet. Be chauffören om en notering på din kopia av fraktsedeln. Även om emballaget ser helt ut är det viktigt att du packar upp och kontrollerar varan så fort som möjligt för att kunna upptäcka både synliga och dolda transportskador. Spara emballaget för eventuell retur.

 

Transportskador och synliga fabrikations defekter ska anmälas till oss skriftligen senast 24 timmar efter mottagande för möjlighet till ersättning alt ersättningsvara eller produkt.

 

 

NÄR OCH HUR FÅR JAG MITT PAKET?

Om du önskar att få ett bekräftelsemeddelande via SMS och när ditt paket kommit fram till ditt utlämningsställe, måste du ange ditt mobilnummer när beställning görs. Vid uthämtning får du även en kod som du ska uppge när du hämtar ut din vara eller produkt. Observera att du också får eller kollinummer skickat till dig via e-post men att ingen brev avisering skickas ut när du valt SMS- avisering. ( Normalt ligger din vara eller produkt kvar i ca 14 dagar hos servicestället )